Wednesday 26 October 2011

My little Guppy...




ari tu..saya adew beli 3 pasang ikan guppy..
saje-saje nak beli...
tok pelihara laa kan..
tym pilih kat aquarium kedai ikan too..
bf saya pilih yang betina yg sedang bunting..
nthen xsampai seminggu bela..
saya dapat baby fish..
1st ikan guppy yg beranak too byk xdpt selamatkan
coz beranak tengah-tengah pagi tym owg ngah tido..
so pagi too adek laki yg nmpk baby fish too..
dapat selamatkan 10 ekor je...
selang 3 ari pastoo..
2nd ikan guppy lak beranank...
dapat la dalam 49 ekor baby fish guppy..
tym nie saya yang sambut sume baby guppy..
tapi adew 5 ekor mati..xpew laa an..!!
next day too lak 3rd ikan guppy beranak...
tapi yang nie sume baby guppy selamat..
dalam 51 ekor baby guppy...
nie pon saya yang sambut..
kecian aku tgk ibu guppy2 nie...
betelur dalam perut...
tym nk kua an baby too..
xdok diam..maybe tahan sakit kot...









No comments:

Post a Comment